Second Change
(Serious game)

Second Change

Na een half jaar mij te hebben verdiept in Unity en Blender. Heb ik tijdens mijn 2e studie jaar aan de Hanze Hogeschool Groningen binnen mijn project hi-fi een mobiele 3D game gebouwd. Tijdens dit project hadden wij de optie om een case vanuit school te kiezen, of om een eigen case te regelen (mist je een eigen opdrachtgever kon regelen). Hier heb ik mijn projectgroep weten te overhalen om een eigen case te kiezen en heb hiervoor ook een eigen opdrachtgever uit Amsterdam geregeld Braive.one.

Voor de story telling heb ik mij met name bezig gehouden met onderzoek naar de doelgroep. In onze game draait het voornamelijk om dat jongeren hun mentale problemen bespreekbaar maken. Hierin heb ik onderzoek gedaan naar mensen met het Autisme Spectrum (AS), aangezien deze doelgroep sociaal onhandig kunnen zijn. Tijdens dit onderzoek heb ik meerdere gesprekken gevoerd met gedragsdeskundigen binnen het speciaal onderwijs, waarin ik heb onderzocht wat de overeenkomsten en verschillen zijn tussen de jongeren met en zonder AS.

Hierin heb ik mij met het volgende bezig gehouden:

  •  Development
      • Movement system
    • Quest systeem
    • Dialogue system
    • Inventory system
    • Narritive Design
    • UI/UX Design
  • 3D art
    • 3D character Design
    • 3D sculpting
    • Retopology
    • Texturing
    • Animaties
  • Storytelling
  • Klanten contact/ relaties