Drea's Love Lounge

Navigating the Path to Love, Together

Category
Interaction
Client
School project

Project Description

Tijdens een schoolproject in het vierde jaar van mijn studie kreeg ik de opdracht om een prototype te maken van een product dat in de toekomst gebruikt zou kunnen worden. Samen met een studiegenoot werkte ik hierbij aan Drea's Love Lounge.

THE STORY

Tegenwoordig is daten vaak beperkt tot vluchtige swipes en oppervlakkige ontmoetingen. Drea's Love Lounge introduceert een revolutionaire benadering van de zoektocht naar liefde. Met behulp van AI en VR biedt Drea's Love Lounge een meeslepende en unieke datingervaring, toegankelijk voor iedereen die op zoek is naar een duurzame connectie.

OUR APPROACH

Tijdens dit project wilden we de toekomst van online daten verkennen, in combinatie met VR-technologie. We begonnen met onderzoek naar de huidige probleemcontext van online daten en kwamen uit op de volgende problemen: angst voor afwijzing, datingangst door eerdere relaties en de negatieve impact van huidige datingapps op het zelfvertrouwen en zelfbeeld. Op basis hiervan stelden we het volgende doel: Hoe kunnen we een nieuwe datingervaring creëren die sociaal minder vaardige gebruikers helpt bij het daten in een veilige, virtuele omgeving?

Vanuit deze probleemstelling genereerden we verschillende ideeën en concepten, waaruit Drea's Love Lounge als beste optie naar voren kwam, gebaseerd op divergentie- en convergentiemethodes.

Na de keuze voor dit concept zijn we aan de slag gegaan met het maken van een prototype in Unity, waarbij ik me specifiek heb gericht op de ontwikkeling van de AI-assistent Drea. In het prototype kun je via de microfoon met Drea praten en haar live om advies en feedback vragen. Toen de AI klaar was, hebben we de kamer vormgegeven. We hebben inspiratie voor het ontwerp van de kamer opgedaan met behulp van DALL-E, daarna een gezamenlijke schets gemaakt en de modellen in Blender uitgewerkt.