Level design

Tijdens mijn werk bij Provrex heb ik gewerkt aan de level design voor de nieuwe game Moorhuhn VR blast.

Category
Level Design
Client
Provrex

Project Description

Tijdens mijn werk bij Provrex heb ik gewerkt aan de level design voor de nieuwe game Moorhuhn VR blast. Hierbij heb ik mij specifiek gefocust op de Desert Wildwest. Hierin was het zeer belangrijk om rekening te houden met optimalisatie zoals licht instellingen en het aantal batches, maar ook dat het er mooi uit moet komen te zien.

Tot slot moest er rekening gehouden worden met de interactie zoals: Waar de kippen gespawnt worden, dat de speler 360 graden kan draaien en hoe je meer leven toevoegd in het level. Het platform waarop Moorhuhn gereleased moest worden is op de Quest 2 en 3.

THE STORY

Voor de nieuwe game Moorhuhn VR Blast, was er een reeks scala aan levels nodig. Omdat de lead level designer op dat moment heel erg druk had met meerdere projecten naast Moorhuhn, werd er aan mij gevraagd of ik het Wild West level wilde ontwikkelen. Hierbij was het doel dat het de speler het gevoel had alsof hij in het echte wilde westen was en dat hij een duel/ shoot off met de kippen had. Daarnaast omdat dit ging om een VR Applicatie, was het erg belangrijk dat de speler 360 graden rond kon kijken en schieten.

OUR APPROACH

Nadat was besproken wat het doel was voor dit project, ben ik gestart met het maken van een Block-out in Unreal. Nadat de block-out was goedgekeurd, heb ik de assets in het level toegevoegd en de plekken waar de kippen spawnen en looppaden geplaatst. Toen de eerste versie werd getest voor feedback, bleek dit het doel nog niet te behalen. Het level voelde te leeg aan en omdat ik voor een wild west duel setting ging. Was het level niet spannend genoeg, omdat je alleen maar voor je uit hoefde te kijken. Deze feedback heb ik verwerkt in mijn tweede versie en werd enthosiast ontvangen. Waarin je nu 360 graden alle kippen kan neerschieten en veel meer leven is toegevoed zoals een trein dat rond rijdt.