Stylized Weapons
Tijdens mijn werk bij Provrex heb ik gewerkt aan de wapens voor de game Moorhuhn, die spelers vrij konden ontgrendelen in de game.
Category
3D Modelling
Client
Provrex
Project Description
Toen ik bij Provrex werkte, waren we bezig met het ontwikkelen van een VR-game voor de Quest 2 en 3, genaamd Moorhuhn. In de game waren er op dat moment weinig unieke wapens beschikbaar. Ik kreeg daarom de taak om een reeks unieke wapens te modelleren.
OUR APPROACH
Voor het maken van de modellen ben ik voor elk wapen begonnen met het zoeken naar referentiemateriaal en inspiratie. Nadat ik alles had verzameld, heb ik per afbeelding beoordeeld welke elementen ik mooi en minder mooi vond. Dit kon gaan om specifieke onderdelen, zoals een handvat, loop, magazijn, etc. Op basis daarvan ben ik schetsen gaan maken en heb ik mijn eigen draai eraan gegeven. Zodra de schetsen waren goedgekeurd, ben ik begonnen met het maken van het model in Blender. Nadat het model klaar was, heb ik het gesculpteerd om hoge details toe te voegen in de normal maps, zoals schroeven en krassen. Toen zowel het model als de sculpt af waren, heb ik het model geverfd met texture painting in Substance Painter. Dit proces heb ik voor elk model herhaald, en voor sommige wapens heb ik ook nog animaties gemaakt.